cuti......

May 3, 2009


salam....
hurm cuti baru2 ni kawan2 watpe....???
cuti 3 ari ni aku blk rmh cousin kat nilai,..tgk baby dia yg lahir tanggal 24 april yg lalu....
comel baby dia...berat cme 2.3kg waktu lahir 2...tkut gle nk pegang coz kecik sgt,name nye nurul soffeya bt muhammad zekry.....
nk dijadikan cite,aku telah dipakse m'jaga baby 2...takutnye tuhan je yg taw yela x penah2 pegang baby,da le kcik lak 2,tkut gak patah ke ape kalo aku pegang t...tp nk aku kuatkan semangat le setelah diceramah oleh mcik aku heheheh.....and at least dapat gak aku blaja uruskan baby,t da ade ank sendiri leh la jaga kot huhuhuhu....aku kne tkr lampin le,bg susu le huhh gerun le tkut tersedak baby 2......tp alhamdulillah aku berjaya....(xsangka pandai gak aku jaga baby)...;)
sesambil aku kat sn aku pn interview la spupu aku 2 cane perasaan n rase waktu melahirkan baby 2....peh aku dgr je gerun,trus rase x nk ade anak....tp bile kite pikir2 kan cane lak seksanya ibu kita melahirkan kita.....????cube anda bayangkan cmne mak aku lahirkan aku yg 4kg ni kuar secara normal,...sakitnye......dpat aku rase kan sengsara nye walaupn aku lum penah melaluinye.....bayangkan yg 2.3kg pn da sakit ya amat....
kawan2,
sempena hari ibu yg bakal tibe ni marilah kita hadiahkan sesuatu yg berharga wat ibu kita,mgkin bkn dr wang ringgit,ataupn hdiah mhal2,tp tunjukkan kasih syg kite terhadap mereka selagi mereka msih ade.....kalo x ari ibu pn kite kene selalu menyayangi mereka.....;)
ingatlah pengorbanan mereka yg mne kite akn lalui juga satu ari nnt,insyaallah.....kite akan rase juge t,lmbat@cepat je.....

2 comments:

Poksu said...

salam...
Ooo...jadi baby sitter yerk...
bgus2 dapat pengalaman baru tuh...
mesti seronok kan?
mane x yer dpt main gan baby...huhuhu...
comel n cute lak tuh...
xsusah kan jaga baby tapi nak memahami baby tuh yg susah...bile xbtol je kehendak dia mula la nangis...uuuweekkk....uuuweeekkk....
kita harus sabar ketika itu...
pasal pengorbanan setiap ibu yg melahirkan baby nih patut anak2 hargai yer...
tapi zaman skrg anak2 mudah lupa pengorbanan ibu tersebut hingga kan sanggup membunuh ibu tersebut utk dpt kn ape yg dimahukan yer...
sungguh kejam...huhuhuhu...
ape yg cha kata diatas itu benar kita harus menyayangi mereka bukan sahaja pada hari ibu malah setiap hari, jam dan saat.
InsyaALLAH kita akan jadi anak yg taat kepada ibu bapa...

SyahRuuL La said...

Salam..sebab tu lps Allah n Rasulullah..ibu, ibu, ibu then ayah..
Sape yg mencari kebahgiaan akan sedar sume ni, sape yg mengejar keseronokan pula pasti leka.. =)

Post a Comment